mLegitymacje już w naszej szkole!
Nasi uczniowie mogą już uzyskać mLegitymacje! Wszystko za sprawą przystąpienia naszej placówki do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji.
Czym jest mLegitymacja? To nic innego jak legitymacja szkolna w telefonie! Jej wartość jest identyczna jak dotychczasowej legitymacji – papierowej! Dzięki mLegitymacji można potwierdzić m.in. ustawowe ulgi za przejazdy czy bilety wstępu, np. do kina, teatru itd…
W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.
Co ważne, aby móc otrzymać mLegitymację każdy uczeń musi zainstalować w swoim telefonie aplikację mObywatel, gdyż mobilna legitymacja szkolna jest częścią tej aplikacji. Oczywiście wyrobienie sobie mLegitymacji jest dobrowolne, szkoła w dalszym ciągu będzie wydawała też dokumenty papierowe.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia – w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować dyrektora szkoły).
Wymagania sprzętowe – telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.
Aby uruchomić mLegitymację należy:
- Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji. Wnioski te są dostępne w sekretariacie szkoły i u dyrektora szkoły.
– Na adres e-mailowy szkoły ( szkola@sp-osiny.pl) należy wysłać zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą. Można też przynieść do sekretariatu szkoły zapisane na urządzeniu typu pendrive
- Pobrać Aplikację mObywatel , potwierdzić regulamin.
- Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.
Regulamin usługi mLegitymacja szkolna:
https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.android.mlegitymacjaszkolna.regulamin.2.1.0.pdf
Informacje o usłudze mLegitymacja:
https://mc.bip.gov.pl/publiczna-aplikacja-mobilna/informacje-o-publicznej-aplikacji-mobilnej.html
Przypominamy, że do wniosku o wydanie mLegitymacji należy dołączyć aktualne zdjęcie w wersji cyfrowej.